هوشمند سازی کسب و کار
بطور کلی تبدیل بازار و سازمان ها به شکل دیجیتال و استفاده از ابزارک ها و پلتفرم های دیجیتالی جهت در آمد زایی بیشتر و آسان تر را هوشمند سازی می نامند.
فواید استفاده از هوشمندی کسب و کار
بیشترین بهرهمندی بدست آمده از هوشمندی کسب و کار، امکان دسترسی بیواسطه به دادهها توسط تصمیم گیرندگان در تمام سطوح سازمان است. در این صورت این افراد قادر خواهند بود که با دادهها تعامل داشته باشند و آنها را تحلیل کنند و در نتیجه بتوانند کسب و کار را مدیریت نمایند، کارایی را بهبود بخشند، فرصتها را کشف کنند و کارشان را با بازدهی بالا انجام دهند
در سادهترین حالت هوشمندی کسب و کار اطلاعاتی راجع به وضع کنونی کسب و کار به مدیران تحویل میدهد. با استفاده از هوشمندی کسبوکار، اطلاعات در زمان مناسب و با انعطاف بیشتری در اختیار مدیران قرار داده میشود. در صورتیکه یکی از شاخصهای کسب و کار از قلم افتاده باشد یا خارج از برنامهریزی باشد، هوشمندی کسب و کار به کاربران این امکان را میدهد که جزئیات را شکافته و بدلیل این اتفاق پی ببرند و تصمیمات مقتضی را برای جبران وضعیت موجود بگیرند.